Khamis, 19 April 2012

Setem pt1

Setem... Hobi.. dekat 2 tahun aku jadi pengumpul aktif.. Ini antara koleksi yang aku ada setakat tahun 2012. Aku hanya kumpul helaian setem/ setem [stamp sheet], lembaran mini [miniature sheet], sampul surat hari pertama dengan setem [FDC/ first day cover with stamp]..

Warisan tenunan / Legacy of loom / 120112

Isu yang paling aku suka ^^.. nak dapatkan setem ni mmg azab.. pagi2 dah sold out.. beratur jam 8.30 pagi, GPO Ipoh.. tak sampai 5 minit dah habis, yang tinggal helaian setem [stamp sheet] sahaja.. betul2 hot item sebab ada setem naga utk lembaran mini [miniature sheet].. ramai org Cina yang beratur pg tu pulang hampa.. Pos keluarkan hanya 1000 lbh sahaja cetakan lembaran mini.. so, jadi rare lah..tahun ni ada setem naga bersempena dgn tahun naga di dalam kalendar cina.. aku tak dapat kumpul lagi FDC utk isu ni.. igt nak beli lagi satu lembaran mini sbb nak bagi hadiah utk YB... 1988=dragon year ^^
Helaian setem RM 12
beli on9 dkt FB.. harga jd up RM18.. harga Pos RM8.. Naga emas tu yang  aku suka ^^


Tiada ulasan:

Catat Ulasan