Rabu, 4 Ogos 2010

Budi Bahasa



Situasi 1
Perempuan: (Menghulurkan buku-buku yang dipinjam)
Aku: Pulangkan?
Perempuan: (Tidak menjawab)
Aku: Ok. Tunggu sebentar ya.
Aku: Adik ada denda RM1. Lewat sehari
Perempuan: Apsal lak ada denda? semalam 2 kali datang, library yang tutup. (Memandang aku dgn rasa tidak puas hati)
Aku: Maaf notis sudah ditampal, library tutup jam 3.30pm hingga 5.00pm untuk program minggu perpustakaan. Selepas tu dibuka kembali hingga jam 7pm. 
Perempuan: (Membayar denda dengan riak muka yang menjengkelkan hati aku!!!) 
Aku: Terima kasih. (Sambil tersenyum)
Perempuan: (Menjeling dan berlalu)

(dalam hati aku: Kurang gula punya budak, buta huruf ke? notis dah tampal sebesar2 alam yang bangang dtg time tutup tu apasal dahla berat mulut nak ckp, baru amek course pharmacy dh nak berlagak bla bla &#%!!!!!)

* Budi bahasa budaya kita!!!!

2 ulasan:

  1. kepada ain yg disayangi,

    setuju sangat...kenapa erk ramai (expecially SSETENGAH student..very de kureng asem sungguh...)hello,diorng ni mmg "bute" kot...sakit ati kkdng...da terpampang tulis notice pun still lagi x nmpak..haiyoo..sakit ati lor....bukn nk mgata..tp please hormat kan kami-kami yg staff..atleast....hadoi..geram..geram..geram..

    BalasPadam
  2. dear atie..
    ala biasala igt kaya sgt kot, kita ni anggap kuli2 je la konon2 depa byr gaji kita huh.. actually budak tu amek medic la kita igt dak pharma huhuhu

    BalasPadam